Kunstenaars maken hun kunstwerk vanuit een creatieve intentie maar ook in deze sector draait het regelmatig om geld verdienen. Bij een kunstuitleen zijn er vaak terugkerende klanten die van tijd tot tijd iets anders in hun huiskamer of kantoor willen.
Welke aspecten verwerk je in het CRM-systeem
Als eigenaar van een kunstuitleen kun je door middel van een CRM-systeem gemakkelijk aan klantenbinding doen. Via https://www.lime-technologies.com/nl/ kun je een compleet op maat gemaakt CRM-systeem aanschaffen.
In het systeem kun je de persoonsgegevens van de klanten opslaan, maar ook bijvoorbeeld hun voorkeur voor bepaalde kunstenaars of kunstwerken. Indien er een nieuw kunstwerk binnenkomt van de betreffende artiest kun je de klant hiervan direct op de hoogte stellen. Je zult merken dat dit enorm gewaardeerd wordt door je klanten.
Tevens is het ideaal om https://www.lime-technologies.com/nl/ een mogelijkheid te laten inbouwen waarin er kan worden bijgehouden hoe lang iemand het kunstwerk heeft. Hierdoor kun je na enige tijd inzicht krijgen of er een tendens is in de periode dat iemand hetzelfde kunstwerk houdt. Als blijkt dat er een gemiddelde tijd is, maak je een hele goede indruk om juist daarvoor bericht te sturen over nieuwe kunstwerken in de verhuur.
De kans dat deze persoon dan naar een andere kunstuitleen gaat, wordt daarmee kleiner omdat er een gevoel van loyaliteit ontstaat door de persoonlijke aandacht.
Wanneer je goed nadenkt over alle aspecten die van invloed zijn op de verhuur van kunst en de reden waarom iemand kunst huurt, is het eenvoudig om daar op te in te spelen zodat je de klanten tevreden houdt.
Denk bijvoorbeeld aan een lijstje met kenmerken van het interieur van de klant. Daarmee kun je vast een voorselectie maken, zodat alles wat je voorstelt ook daadwerkelijk goed past in het huis of het kantoor waar het voor bedoeld is.